Mobin@Freedom

این بلاگ در زمینه ی شبکه،امنیت شبکه و برنامه نویسی فعالیت دارد و ضمن ارائه ی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما نیز خواهد بود

Mobin@Freedom

این بلاگ در زمینه ی شبکه،امنیت شبکه و برنامه نویسی فعالیت دارد و ضمن ارائه ی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما نیز خواهد بود

شبکه ی ۴۰۰ متری

سلام

 متاسفانه سرویس persiangig خوابیده و عکس های بلاگ load نمیشه.امیدوارم هر چه زودتر راه بیفته.در بخش نظرات دوستی سئوال کرده بودن که :
 "به اشتراک گذاشتن اتصال اینترنت Adsl در دو کامپیوتر با فاصله 400 متری آیا امکانپذیره ؟
  در ضمن خوشبختانه هم من و هم دوستم دارای پورتlan آنبورد بروی مادربورد هستیم...لطفا نرم افزارهای مورد نیاز (احتمالا) و نوع کابل شبکه را اعلام بفرمایید."

 پاسخ :
 بله به اشتراک گذاشتن سرویس ADSL در هر فاصله ای امکان پذیره اما هر چقدر فاصله بیشتر باشه به تجهیزات گرونتری نیاز دارید.400 متر فاصله ی کمی نیست برقراری ارتباط در این فاصله هر کدوم از راه های زیر رو که مایل باشید میتونید انتخاب کنید.
 «» ارتباط با کابل :
   » استفاده از کابل CAT-5 با سه تقویت کننده ی سیگنال.
      هر کابل CAT-5 بیشتر از 100 متر ( با کابل و کارت شبکه خوب حداکثر 120 تا 130 بیشتر نمیشه ) جواب نمیده و باید از هاب یا سئویچ برای تقویت سیگنال در هر 100 متر استفاده کنید.کابل CAT-5 دو نوع هست که یکی STP و دیگری UTP هست.اگر مایل به استفاده از این کابل هستید چون مسافت زیاده کابل STP بگیرید بهتره.هزینه ی کابل UTP متری 300 تا 500 تومن هست،STP باید بیشتر باشه که من قیمت ندارم.برای تقویت سیگنال هم از هاب یا سوئیچ استفاده میکنید که همه نوعش با کیفیت های متفاوت تو بازار پیدا میشه.
      این روش برات هزینه ی بالا و کارایی کمی داره،استفاده ی از 3 تا تقویت کننده ی هم هزینه بره هم سیگنالی که به مقصد میرسه معلوم نیست چی باشه!

   » استفاده از کابل کواکسیال با repeater
      این کابل دیگه تقریباً منسوخ شده و دو نوع داره.کواکسیال ضخیم که 0.5 اینچ (حدود 1.25 سانت) قطر مغزی کابلش هست و کواکسیال نازک که 0.25 اینچ ( حدود 5 میلی متر )  ضخامت داره.کابل کواکسیال ضخیم تا 500 متر بدون نیاز به تقویت کننده سیگنال رو برات ارسال میکنه اما برای استفاده از کواکسیال نازک باید هر 185 متر از یک repeater استفاده کنی تا سیگنال رو تقویت کنه.این کابل ها نهایت سرعتشون 10Mbps یعنی یک دهم سرعت کابل CAT-5 هست.تا به حال با این کابل ها کار نکردم اما هزینه ی کابل کواکسیال اونطور که شنیدم و خوندم باید بیشتر از کابل CAT-5 باشه و کارت شبکه on board شما هم که به احتمال زیاد کانکتور RJ-45 میخوره به کارتون نمیاد.باید برید بازار یه کارت شبکه ی 10Mbps که کانکتور BNC بهش وصل بشه پیدا کنید.
      این روش هم اصلاً توصیه نمیشه.

 «» ارتباط بدون کابل :
   فکر میکنم شبکه ی بیسیم برای کار شما بهترین انتخاب باشه البته هزینه ی بالایی هم داره ولی دیگه دردسر کابل کشی و اینطور مسائل رو ندارید.دو تا کارت شبکه ی wireless میگیرید که هر کدوم حدود 50 تومن قیمتش هست با آنتن که قیمتش رو ندارم.

در مورد نرم افزار هم باید بگم چیزی نیاز ندارید.خود سیستم عامل ویندوز میتونه این کار رو براتون انجام بده.
 امیدوارم پاسخ سئوالتون رو گرفته باشید،در صورتی که میخواید wireless راه اندازی کنید بفرمایید شرایطتتون چطوری هست تا بتونم اطلاعات دقیقتری بدم.

 در قسمت نظرات همین پست سئوال شده که :
  از اونجایی که من فقط برای به اشتراک گذاری اینترنت می خوام اینکار رو انجام بدنم آیا مودم ADSL تو بازار هست که بدون دردسر  اینکار رو واسم بکنه؟ چون با شبکه کردن هم همیشه باید سیستم من روشن باشه تا اون دوستم هم از اینترنت استفاده کنه!(با اینکه شبکه کردن یه سری مزیت های بیشتری داره!).

 بله شما باید یک مودم/روتر ADSL که AP هم داشته باشه تهیه کنید که بهش روتر وایرلس میگن.با داشتن یه روتر وایرلس بعد از وارد کردن username و password سرویستون در مودم یه کانکشن PPPOE با سرور برقرار میکنید و بعد از وصل شدن به سرور چه سیستم شما روشن باشه و چه نباشه هم به صورت wireless و هم با پورت Ethernet میشه از مودم سرویس گرفت.البته بعلاوه ی مودمی که گفتم به یک آنتن سمت خودتون و یک کارت PCI وایرلس بعلاوه ی یک آنتن در سمت دوستتون نیاز دارید.
این کار رو من خودم میخوام انجام بدم اما اونطور که سئوال کردم حدود 200 هزار تومن هزینه داره.

نظرات 4 + ارسال نظر
!as@d شنبه 4 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 02:24 ب.ظ http://satsw.blogsky.com

منمون دوست گرامی...

پس به علت بعد مسافت برای شبکه هزینه ها بالا می ره...

از اونجایی که من فقط برای به اشتراک گذاری اینترنت می خوام اینکار رو انجام بدنم آیا مودم ADSL تو بازار هست که بدون دردسر اینکار رو واسم بکنه؟
چون با شبکه کردن هم
همیشه باید سیستم من روشن باشه تا اون دوستم هم از اینترنت استفاده کنه!(با اینکه شبکه کردن یه سری مزیت های بیشتری داره!)

در مورد مودم اگه می تونی پاسخی بدی منمون میشم!

الان پاسخ رو به انتهای همین پست اضافه می کنم

!As@d یکشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 01:05 ب.ظ http://satsw.blogsky.com

منمون.....
جوابتونو خوندم.....
موفق باشید...
ما که با این هزینه ها از خیر اشتراک گذاری گذشتیم...
به خاطر راهنمایی که کردید تشکر می کنم...
در ضمن با تبادل لینک موافقی...

بلاگ شما لینک شد

As@d! دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 07:46 ب.ظ http://satsw.blogsky.com

سلام
لینک شما اضافه شد.

!Thanks

حسام دوشنبه 6 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:23 ب.ظ http://hessamx.net

سلام .
عیدت مبارک.

عید شما هم مبارک!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد