Mobin@Freedom

این بلاگ در زمینه ی شبکه،امنیت شبکه و برنامه نویسی فعالیت دارد و ضمن ارائه ی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما نیز خواهد بود

Mobin@Freedom

این بلاگ در زمینه ی شبکه،امنیت شبکه و برنامه نویسی فعالیت دارد و ضمن ارائه ی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما نیز خواهد بود

فعال کردن MySQL در PHP 5

سلام
 امروز به خاطر نصب مجدد ویندوز مجبور شدم Apache ، PHP و MySQL رو دوباره نصب کنم.قبل از نصب همش فکرم مشغول این بود که باز MySQL روی PHP 5 میخواد بازی دربیاره... آخه دفعه ی قبل کلی باهاش ور رفتم تا MySQL تو PHP 5 فعال شد.
 نمیدونم مشکل از کجاست،تنظیمات ساده ای داره اما هر دفعه که تنظیمات رو انجام میدم باید دو سه دفعه extention مربوط به MySQL رو غیر فعال و فعال کنم تا PHP بتونه MySQL رو بشناسه.به هر حال،چون در PHP 5 سرویس MySQL به صورت پیش فرض فعال نیست گفتم تغییرات لازم رو اینجا بنویسم تا هم یاداشتی باشه برای خودم و هم راهگشای کسانی که این مسئله براشون سئوال هست.
 در PHP 5 بر خلاف PHP 4 باید با انجام تغییرات کوچیکی در فایل php.ini سرویس mysql رو فعال کنید تا بتونید از این بانک اطلاعاتی استفاده کنید.قبل از هر چیز لطفاً از موارد زیر مطمئن بشید.
 1- از قرار داشتن فایلهای php.ini و libmysql.dll در دسترس وب سرور اطمینان پیدا کنید.برای تست این موضوع در قسمت Run از منوی Start نام این فایل ها رو به صورت جداگانه در دو مرحله نوشته و Enter کنید.در مرحله ی اول با نوشتن php.ini و Enter کردن یک فایل متنی به نمایش در خواهد آمد و در مرحله ی بعد با نوشتن libmysql.dll و Enter کردن پنجره ای با دکمه ی Open with مقابل شما قرار خواهد گرفت.در صورتی که هنگام فراخوانی هر کدام از فایلها به پیغام خطا با نمادی قرمز رنگ مواجه شدید مسیر فایل ها را در PATH ویندوز اضافه کنید.
 2- از وجود فایل php_mysql.dll در پوشه ی ext اطمینان حاصل کنید.

 حالا تنها احتیاج به یک تغییر کوچیک در فایل php.ini دارید.ابتدا خطی که با extension_dir شروع میشه رو پیدا کنید و مقدار پیش فرض مقابلش رو به صورت زیر تغییر بدید.

"extension_dir = "D:\php5ext

 در PHP 5 تمام extension ها از جمله extension مربوط به MySQL در شاخه ی ext هست،D:\php5 هم به خاطر این هست که فایلهای PHP رو در درایو D و توی شاخه ی php5 ریختم،بسته به محل پوشه ی php خودتون مسیر رو تغییر بدید.
 بعد خط زیر رو پیدا کنید و فقط سیمی کالن ( ; ) اولش رو پاک کنید تا extention مربوط به MySQL فعال بشه.

extension=php_mysql.dll;

 حالا تغییرات فایل رو Save کنید و سیستم رو یکبار restart کنید.بعد از بالا اومدن ویندوز باید بتونید از توابع MySQL در کدهای PHP که می نویسید استفاده کنید.

 اینم از update امروز...

 

نظرات 1 + ارسال نظر
سینا سه‌شنبه 14 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 04:27 ق.ظ http://nabz.blogsky.com

اهه راست میگی؟ خودم ملتفت نبودم ...شاید!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد