Mobin@Freedom

این بلاگ در زمینه ی شبکه،امنیت شبکه و برنامه نویسی فعالیت دارد و ضمن ارائه ی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما نیز خواهد بود

Mobin@Freedom

این بلاگ در زمینه ی شبکه،امنیت شبکه و برنامه نویسی فعالیت دارد و ضمن ارائه ی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما نیز خواهد بود

راه اندازی اولین سرویس IP Whois Lookup فارسی

 سلام
  همونطور در جریان هستید وبسایتم چند روز پیش راه افتاد اما به دلیل موانعی که ممکن هست در ابتدای هر کاری پیش بیاد نتونستم آدرسش بدم خدمتتون.خوب حالا هم قبل از دادن آدرس بهتر هست یک مقدار از فعالیتش بگم و بعد آدرس...
 
 به خدا خودمم نفهمیدم چطوری راه افتاد این سایت! شب بود، با اینکه درس داشتم اما حسابی کلافه بودم و میخواستم یه کاری انجام بدم.همینطوری در حال چرخیدن تو اینترنت بودن دیدن هزینه ی ثبت دومین های ir. خیلی پایین اومده و این شد که در قدم اول یک Domain پنج ساله ثبت کردم! البته در این بین یکی از همشهری ها راهنمایی قابل توجهی کردند و Payment رو برام انجام دادن ...
 Domain که ثبت شد رفتم سراغ طراحی چند تا صفحه که بذارم روش تا بعد ببینم چی میشه... دیدم نه،اگه کار از همین اول جهت دار باشه بهتره،نشستم فکر کردم دیدم تا به حال سرویس IP Whois فارسی جایی ندیدم... از همینجا بود که شروع کردم به طراحی برنامه ی IP Whois Lookup فارسی.سرتون رو درد نیارم...مراحل تهیه ی بانک اطلاعاتی و تبدیل و فارسی کردن و مشکلاتی که در جریان طراحی برنامه پیش اومد در کل 72 ساعت بیشتر زمان نبرد و بالاخره بعد از سه روز با کمک آقای 'حمید استادهاشمی' جهت کاهش حجم بانک اطلاعاتی و همشهری عزیز آقای 'فریدون قارئی' در شرکت داده گستر کیمیا که لطف کردند و یک هاست رایگان در اختیارم قرار دادند ســایت راه افتاد و الان آماده هست تا شما بیاید و ازش استفاده کنید!
 دیگه بیشتر از این منتظرتون نمیگذارم،یه سر به MyNet.ir که آدرس سایت هست بزنید و اگر خوشتون اومد نظرتون رو بفرمایید،یا اینجا یا همونجا،فرقی نمیکنه!


 این از این! تا بعد...

دیـــــــروز و امـــروز

سلام
 دل و دماغ نوشتن نیست وگرنه مطلب زیاد پیدا میشه،گفتم یه خورده روزمرگی ها رو منعکس کنم بلکه سبک شم برای نوشتن در روزهای آینده.
 دیروز...
 یادش بخیر روزگار گذشته! چه دورانی بود،آدم از سواد و فهم اطرافیانش لذت می برد.یادش بخیر شب های تابستان و چت روم های یاهـــو،یادش بخیر نیمه شبهای پاییز و وبگردی در پی هیچ.چه لذتی داشت تا صبح پای کامپیوتر نشستن و خوابیدن سر کلاس زیست!
 هنوز وبلاگ هایی که میخوندم یادم هست...یکیش که خیلی خوب یادمه ' کافر خداپرست ' هست.یادش بخیر شبی که این وبلاگ رو دیدم تا صبح نشستم پست هایی که تا اون روز نوشته بود رو خوندم،ارزشش رو داشت ولی امروز اینترنت دیگه مثل سابق بکر نیست،مثل جنگلی که پر از آشغال شده باشه.لازم به مثال و توضیح بیشتر نیست،به طور حتم احساس کردید که اطلاق های گفتگوی یـــــاهو با چهار پنج سال گذشتشون خیلی فرق کردند.

-- ادامه ی این نوشته رو امروز! ۲۵/۲/۸۶ حذف کردم... --

 خبرهای خوب در پست بعدی،منتظر باشید!

سایتم راه افتاد!

سلام
 امیدوارم حال همگی خوب باشه...
 بالاخره بعد از شکست پروژه ParsTM تونستم روی یک دومین دیگه یک پروژه دیگه رو راه بندازم.خدا رو شکر هنوز مشکلی پیش نیومده! و امیدوارم پیش نیاد چون واسه راه انداختنش کم زحمت نکشیدم.البته زحمت های اصلی هنوز مونده چون قصد دارم سرویس های بیشتری رو روی سایتم فعال کنم...
 نمیدونم حالا اسم دومین رو بگم یا نه! منتظر یک Okey هستم اگر گرفتم حتماً در یک پست جداگانه وبسایت رو با قابلیت هایی که در حال حاظر داره بهتون معرفی میکنم.
 تا بعد!

جلوگیری از Browse شدن سرور در شبکه

سلام
 چند روز پیش در فروم پرشین نتورکس سئوالی مطرح شد مبنی بر اینکه چطور یک سرور در شبکه مخفی هست و Browse نمیشه،پاسخ رو اونجا ارسال کردم و گفتم بد نیست این مطلب رو که به کاملتر شدن پست " بلاک کردن ترافیک ICMP و جلوگیری از Ping شدن "   کمک میکنه اینجا هم درج بشه.به هر حال...
 حتماً تا به حال در "My Network Places" آیکن مربوط به سایر کامپیوتر های موجود در شبکه رو دیدید که میشه روی اونها کلیک کرد و به منابع اشتراکی اونها دسترسی داشت.چیزی که الان میخوایم یاد بگیریم این هست که چطور آیکن کامپیوتر ما در "My Network Places" به نمایش در نیاد و یا به عبارتی Browse نشه.انجام اینکار با اجرای یک دستور در Command Prompt به سادگی امکان پذیر هست،بنابراین ابتدا از از منوی Start گزینه ی Run رو انتخاب و پس از نوشتن عبارت CMD در پنجره ی Run دکمه ی Ok رو کلیک کنید.حالا دستور زیر رو در Command Prompt که در مقابل شما قرار داره نوشته و Enter کنید.

D:\>NET CONFIG SERVER /HIDDEN:YES

 با اجرای این دستور پس از یک بار Restart شدن کامپیوترهای شبکه،کامپیوتر شما از دید سایر کامپیوترها مخفی خواهد ماند.جهت لغو این حالت میتونید همون دستور رو با پارامتر HIDDEN:NO/ اجرا کنید تا تنظیمات به حالت اول برگرده.

تا بعد...

مصدق زمـــانه

 از سالها پیش در کتابهای دوران مدرسه میخواندیم دکتر مصدق یکی از دو عامل اصلی در ملی شدن صنعت نفت است.

دکتر مصدق

 چند سال دیگر نام دکتر لاریجانی هم نقش برجسته ای در کتابهای آموزشی تاریخ خواهد بود.

دکتر لاریجانی