Mobin@Freedom

این بلاگ در زمینه ی شبکه،امنیت شبکه و برنامه نویسی فعالیت دارد و ضمن ارائه ی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما نیز خواهد بود

Mobin@Freedom

این بلاگ در زمینه ی شبکه،امنیت شبکه و برنامه نویسی فعالیت دارد و ضمن ارائه ی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما نیز خواهد بود

دیـــــــروز و امـــروز

سلام
 دل و دماغ نوشتن نیست وگرنه مطلب زیاد پیدا میشه،گفتم یه خورده روزمرگی ها رو منعکس کنم بلکه سبک شم برای نوشتن در روزهای آینده.
 دیروز...
 یادش بخیر روزگار گذشته! چه دورانی بود،آدم از سواد و فهم اطرافیانش لذت می برد.یادش بخیر شب های تابستان و چت روم های یاهـــو،یادش بخیر نیمه شبهای پاییز و وبگردی در پی هیچ.چه لذتی داشت تا صبح پای کامپیوتر نشستن و خوابیدن سر کلاس زیست!
 هنوز وبلاگ هایی که میخوندم یادم هست...یکیش که خیلی خوب یادمه ' کافر خداپرست ' هست.یادش بخیر شبی که این وبلاگ رو دیدم تا صبح نشستم پست هایی که تا اون روز نوشته بود رو خوندم،ارزشش رو داشت ولی امروز اینترنت دیگه مثل سابق بکر نیست،مثل جنگلی که پر از آشغال شده باشه.لازم به مثال و توضیح بیشتر نیست،به طور حتم احساس کردید که اطلاق های گفتگوی یـــــاهو با چهار پنج سال گذشتشون خیلی فرق کردند.

-- ادامه ی این نوشته رو امروز! ۲۵/۲/۸۶ حذف کردم... --

 خبرهای خوب در پست بعدی،منتظر باشید!

نظرات 7 + ارسال نظر
دنیای ماهواره یکشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 10:39 ب.ظ http://satsw.blogsky.com

سلام....
یه مشکلی برام پیش اومده می تونی کمکم کنی؟
http://forum.p30world.com/showthread.php?t=123178
منمون می شم....

الان پاسختون رو در قسمت نظرات وبلاگتون می نویسم.

دنیای ماهواره دوشنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:23 ب.ظ http://satsw.blogsky.com

با سلام
1. کابل با تستر تست شده می باشد...
2. طبق نقشه و رنگ ها درست می باشد...آخری اون سایت!
3. ارتباط در هنگام خاموش بودن یکی ار سیستم ها برقرار می باشد (چراع کارت شبکه روشن می شود)
4. طول سیم 35 متر است
یکی از دوستان می گفت شاید شماره سریال کارت ها یکی باشه و این مشکل پیش بیاد...
چون هر دو از یک مادربود و انبورد می باشد...
نظر شما چیست؟



سلام
این طور که گفتید این باید از اون مشکلاتی باشه که یک در هزار پیش میاد و باید فاکتور های درگیر رو یک به یک تست کرد.مثلاً در مرحله اول کابل رو عوض کنید،بعد به جای کارت شبکه onboard در یک طرف از یک کارت شبکه مجزا استفاده کنید و در نهایت طرف دیگر رو هم با یک کارت شبکه دیگه تست کنید.
اگر منظور از شماره سریال کارت شبکه MAC Address باشه خیالتون راحت،در صورتی که مادربورد ارجینال و اصل باشه مشکلی نخواهید داشت(هر چند من خودم با تقلبیش مشکلی ندارم)
شما کابلت رو ببر جایی که شبکشون درست کار میکنه،اونجا تست کن اگر جواب داد بیا یک طرف یک کارت شبکه جدا بذار و تست کن،اگر باز درست نشد طرف دیگه کارت شبکه رو بذار و تست کن و اگر نشد جفت سیستمها رو با کارت شبکه مجزا تست کن...

دنیای ماهواره سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:09 ب.ظ http://satsw.blogsky.com

خیلی منمون....
با این راه حل ها دیگه نباید مشکلی باشه...
ولی خیلی دردسر داره! (از شانش ما)
خسته شدم...

خوشحالم که بالاخره به یک راه حل هر چند پر دردسر رسیدیم! شبکه همینه دیگه!

[ بدون نام ] جمعه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 01:33 ب.ظ

آقا شرمنده..
میشه نظرتون رو در مورد مسئله زیر بدید؟
http://forum.movabletype.ir/showthread.php?t=380&page=49



:::::::::::::
راستی یه موقعه اگه خواستم از این adslبگیرم میشه اونو با دوستم به اشتراک بزارم؟
البته به شرطی که برای استفاده اون رفیقم احتیاجی به روشن بودن سیستم من نباشه؟
فاصله هم حداکثر 40 متر است اینطوری حداقل هزینه هم کم میشه(یه درصدی رو از دوستم می گیرم!)
اخه ماهی 20 تومن واسم زیاده مخصوصا حالا هم که DVB گرفتم
:::::::::::

سلام
مطلب رو دیدم،مخابرات هیچ هزینه ای برای ADSL به جز عوارض ماهیانه که ۳ تومن هست نمیگیره.به طور معمول هزینه ی اشتراک ۶۴ کیلوبیت هم ۲۵ تومن (با مالیات و عوارض) هست و البته اگر در شهر بزرگی مثل تهران یا اصفهان باشید این هزینه کمتر هم خواهد شد اما بیشتر از این معقول نیست.
در مورد به اشتراک گذاشتن هم بله،بدون روشن بودن کامپیوتر شما امکان پذیر هست اما محدودیت هایی وجود داره.این مسئله به نوع مودم شما هم بستگی داره،اگر مودم شما PPPOE رو ساپورت کنه بطوریکه user/pass‌ را در خود مودم وارد کنید مشکلی نیست اما اگر مودم شما فقط به صورت Bridge قابل تنظیم باشه و بخواهید روی ویندوز کانکشن درست کنید بسته به تنظیمات سیستم حسابداری مشترکین سرویس دهنده امکان اینکه هر دو به طور همزمان نتونید به اینترنت وصل بشید هست...

دنیای ماهواره یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 12:04 ق.ظ http://satsw.blogsky.com

با سلام.....
بالاخره موفق شدم... شبکه رو راه اندای کنم....
حدس می زنی مشکل من چی بود؟
تنظیمات کارت شبکه انبورد!!
از اینکه با حوصله به سوالات من جواب دادید منمون......


در مورد مودم ای دی اس ال که باید PPPOE رو ساپورت کنه...
می تونی چند مدل نام ببری؟

سلام
اول اینکه خوشحالم مشکلت حل شد...

در مورد مودم ADSL هم من خودم D-Link مدل DSL-322T گرفتم و مشکلی نداشتم تا الان خدا رو شکر...
برای مودم اول از ISP یه سئوال بکن،آخه امکان اینکه مودم شما با ISP سازگار نباشه وجود داره.مدل های دیگه هم هست که من استفاده نکردم اما همین مدل رو دو جا دارم استفاده میکنم مشکلی نداره.این مودم فقط یک پورت خروجی داره و باید یک سوئیچ هم کنارش بذاری که حدود ۲۰ تا ۳۰ تومن خرج داره.اگر مودم چهار پورت پیدا کردی D-Link نخر چون مودم های چند پورت D-Link مشکل دارن.
حالا باز از جاهای دیگه هم پرس و جو بکن شاید مدل های بهتر پیدا کردی،مثلاً اگر asus یا Siemens یا Comtrend با ISP شما مشکل نداشته باشه میتونی از اونها هم استفاده کنی.
اگر یک چیز تست شده و تضمینی میخوای یک مودم D-Link 322T با یک سوئیچ 5 پورت D-Link بگیر،انشاالله مشکلی نخواهی داشت،من دارم برای همین جریان یه CD آموزشی درست میکنم که آخراش هست،انشاالله تموم شد حتماً یکی برات پست میکنم چون یه سری ریز کاری ها هست که تجربی باید یاد بگیری،من خودم پیر شدم تا جریانات دستم اومد.

موفق باشی!

[ بدون نام ] یکشنبه 23 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:36 ب.ظ


سلام
منمون ... دوست عزیز شما کمک زیادی به من کردید...
نظر شما در مورد این مودم چیه؟
http://www.islamshahr.net/adsl/


http://www.islamshahr.net/adsl/icp_pl_sad_SANTIS_ADSL_20_200_pdf_1092072.pdf

خود ای اس پی داره اینو میده 50 هزار تومان!
PPPOE رو ساپورت میکنه؟

سلام
مودم خوب که چه عرض کنم،اسمش زیمنس هست ولی معلوم نیست تو چین تولید شده یا هند و پاکستان!
یه مدل از همین زیمنس ها تا هفته پیش دستم بود،بد نبود،کار هم میکرد و با سوئیچ و دو تا سیستم مشکلی باهاش نداشتم اما بخش مدیریت تنظیماتش آدم رو اذیت میکنه که زیاد مهم نیست چون با یک بار تنظیم یه عمر کار میکنه...
قیمتش رو یه مقدار زیاد گفتن،مخصوصاً که گفته در بازار ۷۵ هزارتومن هست! بهشون بگو اگر ۴۵ تومن میخوان من امشب یه کامیون از همین مودم براشون بفرستم (; اینجا همین مودم رو با سود میدن ۴۵ تومن.
PPPOE رو هم اونطور که نوشتن باید پشتیبانی بکنه،مخصوصاً که گفته قابلیت Routing هم داره.از PDF ای هم که لینک دادی مشخص هست که PPPOE رو ساپورت میکنه اما باز قبل از خرید جهت اطمینان یک سئوالی بکن..

موفق باشی!

دنیای ماهواره دوشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 11:04 ب.ظ http://satsw.blogsky.com

سلام...
آقا نرم افزاری برای چت کردن و یا ارتباط تصویری برقرار کردن در شبکه هست؟
منمون

بله هست...زیادم هست! روی ویندوز با خود NetMeeting میشه این کار رو کرد که برای اجراش تو Run عبارت conf رو بنویس و اینتر کن.
اگر ازش خوشت نیومد سرچ کنی نرم افزار چت روی LAN زیاد هست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد