Mobin@Freedom

این بلاگ در زمینه ی شبکه،امنیت شبکه و برنامه نویسی فعالیت دارد و ضمن ارائه ی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما نیز خواهد بود

Mobin@Freedom

این بلاگ در زمینه ی شبکه،امنیت شبکه و برنامه نویسی فعالیت دارد و ضمن ارائه ی اطلاعات پاسخگوی سئوالات شما نیز خواهد بود

طراحی یک مرورگر وب ساده

سلام
 حال همگی خوبه؟ خدا رو شکر...با عرض پوزش بابت اینکه آپدیت یه خورده دیر شد،این چند رو کلی کار پیش اومد.
 در خدمت شما هستم با یک مطلب برنامه نویسی در سطح متوسط.چیزی که امروز میخوایم یاد بگیریم طراحی یک Web Browser ساده با Visual C هست که اگر حتی یه خورده هم با Visual C آشنا باشید میتونید با دنبال کردن توضیحات یک مرورگر وب ساده رو با کنترل Web Browser طراحی کنید.
 خوب،اگر Visual Studio 6.0 رو نصب دارید که چه بهتر،اگر ندارید نصب کنید و Microsoft Visual C++ 6.0 رو باز کنید.برای طراحی یک Web Browser احتیاج به استفاده از MFC داریم،بنابراین از منوی File گزینه ی New رو انتخاب کرده و در پنجره ی باز شده از سربرگ Projects گزینه ی MFC AppWizard رو انتخاب کنید.حالا نام پروژه رو WebBrowser یا هر چیزی که دوست دارید بدید و Ok کنید.
 الان پنجره ای مقابل شما هست که از شما میپرسه برنامه ای که دارید طراحی می کنید چطوریاست؟! شما Dialog based رو انتخاب کنید و Next رو کلیک کنید.در مرحله ی بعد هم Finish رو کلیک کنید و در آخر Ok رو بزنید تا محیط کار در اختیار شما قرار بگیره.
 حالا اولین کاری که میکنید این هست که Label و Botton ها رو پاک کنید.بعد از این کار ، به صورت زیر یک کنترل Web Browser رو روی فرم قرار بدید.
 1- روی فرم راست کلیک کنید و Insert ActiveX Control رو انتخاب کنید.
 2- از لیست ظاهر شده Microsoft Web Browser رو انتخاب و روی Ok کلیک کنید.

 الان روی فرم شما باید یک کنترل Web Browser قرار داشته باشه که میتونید اندازش رو تغییر بدید.حالا در مرحله ی بعدی نیاز به یک Edit Box و Button دارید تا آدرس سایت رو توی Edit Box تایپ کنید و با کلیک رو Button از سایت بازدید کنید پس اول یک Edit Box روی فرم قرار داده و نامش رو بدید IDC_URL و بعد از اضافه کردن یک Button در کنارش نام اون رو IDC_BROWSE بگذارید.بعد از این عمل برای اینکه به مقداری که در Edit Box نوشته میشه و همچنین کنترل Web Browser دسترسی داشته باشید باید دو تا متغیر برای این دو کنترل تعریف کنید.
 برای نسبت دادن یک متغیر به  کنترل Web Browser روی فرم راست کلیک و ClassWizard رو انتخاب کنید.حالا در سربرگ Member Variables کنترل IDC_EXPLORER1 رو انتخاب کنید و Add Variable رو بزنید.اول دو تا پنجره باز میشه که اول رو اوکی بزنید،دومی رو هم برای اضافه شدن کلاس مورد نیاز برای استفاده از کنترل Web Browser اوکی کنید.در مرحله سوم پنجره ای نمایش داده میشه که نام متغیر در اون خواسته میشه،من دادم m_browser شما هم میتونید همین یا هر نامی که دوست دارید رو بدید.بعد از این کنترل نوبت به کنترل Edit Box میرسه،از طریق همون ClassWizard این دفعه از سربرگ Member Variables کنترل IDC_URL رو انتخاب و مثل کنترل قبل یه اسم بهش بدید.من نامش رو m_URL دادم.
 حالا رسیدیم به مرحله ی آخر که دو خط کد نویسی هست،خداییش نوشتن برنامه به این راحتی حال آدم رو به هم میزنه! ولی چه کنم که بعد از سالیان دراز به این نتیجه رسیدم که همین چیزاست که واسه آدم پول میشه نه برنامه های نفوذ به شبکه ی Command Line که نوشتنشون گاه هفته ها طول میکشه،بگذیم...
 برای راحتی کار روی دکمه ی Browse دوبار کلیک کنید و در پنجره باز شدن Ok رو بزنید.در این قسمت کل کدی که قرار هست بنویسید چیزی هست که در زیر براتون نوشتم.

;(UpdateData(TRUE
;(m_browser.Navigate(m_URL,NULL,NULL,NULL,NULL

 تابع UpdateData با پارامتر TRUE برای این هست که مقدار موجود در Edit Box به متغیرش که m_URL باشه نسبت داده بشه و بتونیم ازش در متد Navigate استفاده کنیم.متد Navigate هم که مشخصه،آدرس رو با استفاده از متغییر m_URL میگیره و در کنترل Web Browser نمایش میده.

 امیدوارم این مطلب مورد پسندتون واقع شده باشه،از این مطالب زیاد هست و زیاد هم میشه نوشت اما بیشتر دنبال چیزایی هستم که بیشتر کاربردی و تخصصی تر باشه.
 تا بعد...

نظرات 3 + ارسال نظر
انیسا پنج‌شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 07:48 ب.ظ

میتونی بگی که با vb6با API Viewer کدوم دستور میتونه این دو برنامه رو بنویسه؟؟
اسکرول کردن افقی زمینه
برنامه ای که نوارلغزان افقی,دوکادرتصویر و کنترل تایمر داشته باشد.س÷س کدی بنویسید که با اسکرول کردن تصویر حرکت کند

برنامه ای که با Magnifier تصویر ریز mouse رو بزرگ کنه و در picture ک1ی کنه(هنو میتونی سورسشو بدی؟؟)

اینو دیگه حتما بهم بده==< برنامه ای که زمینه دکستا÷ و تصویر کل صفحه نمایش را در یک شی تصویر

سلام
خوشبختانه یا متاسفانه فقط یک بار با VB پروژه نوشتم اون هم ترم یک بود،C سئوال داشتید هستم خدمتتون.

محمد اردکانی نژاد جمعه 31 فروردین‌ماه سال 1386 ساعت 10:26 ق.ظ http://www.narmafzarboys.blogfa.com/

سلام آقا مبین
باید بگیم خیلی ممنونم از اینکه به نظرات بازدیدکننده هاتون احترام می زارین. بابت این برنامه هم باید بهتون بگم که خیلی به دردم خورد. راستی یه سوال. من چون توی دانشگاه ترم ۱ بهمون زبان سی رو درس دادن و الان دارن سی شارپ رو درس می دن و فکر کنم زبان خیلی عالی هستش. من خودم پاسکال و کیو بیسیک رو از قبل بلد بودم. به نظر شما زبان بعدی که باید بخونم چیه؟ یعنی چی رو انتخاب کنم؟ چون دیگه بهمون زبان دیگه ای یاد نمی دن؟ من وی بی رو دوست دارم ولی چون سطحش از سی شارپ پایینتره یه جور پسرفت حساب میشه. ممنون میشم کمکم کنی و نظرتو بگی.
و سوال دیگه اینه که سی پلاس پلاس اصولا تفاوت ماهوی با سی داره یا نه؟ ممنون میشم.

بای

سلام
بابت لطفی که دارید ممنونم.انشاالله بعد از شام سر فرصت پاسخ سئوال شما رو می نویسم...

محمد شنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1386 ساعت 02:19 ب.ظ http://www.gmandegar.blogsky.com

سلام
ممنون از اینکه به وبلاگ من سر زدی
من با تبادل لینک موافقم من لینک شما رو میزارم امیدوارم شما هم لینک من رو بگزارید

سلام
دوست من وبلاگ شما لینک شد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد